Hur fan tänker människor ?

Jag undrar verkligen hur Människor i övrigt tänker, jag vet redan att alla tänker olika, men det är just en sak jag tänker på.... Ja då undrar säkert ni vad jag menar !! Självklart menar jag KVINNOMISSHANDEL. Blir man utsatt som kvinna av påhopp, av sin make, man, sambo ja vad det nu kan vara, stannar man då kvar ???? DET BLIR INTE BÄTTRE, INSÉ DET!! Ursäkta men jag tycker inte ett dugg synd om de kvinnor som utsätts på detta sätt, för deras liv är ett DUBBELLIV.
Till er som lever så, vänd om, dessutom har ni barn så vill ni vill inte att era barn ska se dig som mamma bli slagen, kanske fysiskt / psykiskt, det är lika illa!! Förstå det !!
Fan att människor inte förstår. Tänk till en extra gång, om du inte vill så brutalt misshandlad att du aldrig mer kommer att kunna gå eller kanske ännu värre mister ditt egna liv!! DITT VAL!!
Tyvärr så kan ju inte en anhörig göra så värst mycket, för dessa människor är så vana vid att leva, de så kallade dubbel livet, då dem i de " sociala " umgänget är trevlig snäll och inte har så värst mycket problem. Men som blir rena motsattsen när man kommer hem igen. Om man råkar säga fel ord, gör de minsta fel eller kanske rent utsagt bara missförstår varandra.
Ja jag orkar inte ens blogga om denna sak nu.... Som sagt inget synd om dessa människor. Alla väljer sin väg, men kan iallfal säga att det är jävligt TRAGISKT!!
FINNS DET NÅGON SOM ÄR UTSATT MEN SOM INTE VÅGAR PRATA OM DET, ELLER SOM INTE VÅGAR KOMMA UT MED DET, JA OCH DESSUTOM KANSKE HAR FAMILJ, JA DÅ SÄGER JAG BARA EN SAK! DU ÄR INTE VÄRD DINA BARN OM DU ÄR ETT SÅNT EGO SOM ENBART TÄNKER PÅ DIG SJÄLV. SLUT!!!! :@
Vänd om och gå din väg in i det så kallade riktigt, verkliga Livet!!

Kommentera mera!
Postat av: Jenni, mamma till Nova & gravid

Ingen kan veta hur det är, som inte varit i samma sits själv. Man är svag psykiskt, man fastnar på något vis fast man inte vill. Hoppas kanske på en förändring. Min förra låtsaspappa lurade mig lika mycket som min mamma. Han kunde vara jätte elak och sedan när dom ber om förlåtelse tycker man istället synd om dom. Det är helt sjukt, men kan man manipulera så kan man. Hade det varit så enkelt som du tror att det är, då hade ju ingen levt i misshandel så länge som dom gör.

Postat av: Jenni, mamma till Nova & gravid

Och kom ihåg; Det är skillnad mellan en våldsam man och en man som slår kvinnor.

2010-10-30 @ 09:03:53
URL: http://jennisfamilj.blogg.se/

Ditt namn:
VIP?
Din mailadress:

Din bloggadress:

Din kommentar: